Pelatihan Komputer & Internet

19 Januari, 2009

Liga Leagua Akan Digelar..

Seperti tahun-tahun sebelumnya, Persatuan Sepak Bola Menara (PERSEMA) di Malaysia akan mengadakan open turnamen pada tanggal 26 s/d 27 Januari 2009 di gelangang kejohanan padang dataran kayu ara. Turnamen semacam ini telah dilakukan dua kali di tahun sebelumnya, pertama pada tahun 2005, ke-dua pada tahun 2006.

Nah, di tahun 2009 ini adalah kali ke-tiga PERSEMA Menara di Malaysia mengadakan turnamen. Judul turnamen adalah "PERTANDINGAN BOLA SEPAK 9 SEBELAH KALAH MATI ANJURAN PERSEMA F.C DENGAN KERJASAMA ARA". TARIKH KEJOHANAN PADA 26HB DAN 27 HB JANUARI 2009.

Kalau di tahun sebelumnya, peserta turnamen ini hanyalah dari kalangan orang Menara di Malaysia saja, tapi turnamen kali ini terbuka untuk umum. Siapa saja yang berminat boleh mengikutinya tanpa memandang dari mana klub tersebut didirikan.

Bukan hanya turnamen biasa, turnamen kali ini menyediakan banyak hadiah bagi pemenangnya. Juara I berhak mendapat RM 1300.00 dan piala iringan. Juara kedua RM 700.00 dan piala iringan. Juara ketiga RM 400 dan piala iringan dan Juara ke empat berhak mendapat RM 250.00. Lumayan bukan!!

Hari Jumat malam Sabtu tanggal 23 Januari ini akan di adakan pengundian peserta di dewan Menara jalan Cempaka kg Sg Kayu ara Damansara jaya 47400 Petaling Jaya, Selangor Darul Ehsan tepatnya pukul 08:30 waktu setempat (Malaysia). Untuk keterangan lebih lanjut bisa kontak dengan bapak Zainal Button, bapak Mufid Gunung Menur atau dengan saudara Rasi Gunung Menur. Biaya pendaftaran RM 160.00 masing-masing klub.

Pertandingan sepak bola ini hanya terdiri dari 9 orang pemain tiap klub beserta 3 orang cadangan, Jadi tiap klub hanya di perbolehkan berjumlah 12 orang pemain dengan alasan untuk menyingkat waktu. Berikut saya sertakan peraturan-peraturan pertandingan dalam bahasa Malaysia.
  1. Kejohana ini adalah terbuka kepada semua pasukan dan permain di seluruh negeri.
  2. Setiap pasukan dibenarkan mendaftar seramai 12 orang permain, termasuk 3 pemain simpanan
  3. Masa permainan adalah 7minit setiap separuh masa, dan 15 minit bagi setiap perlawanan.
  4. Sekiranya perlawanan berakhir dengan keputusan seri maka 3 tendangan penalti akan di berikan kepada setiap pasukan, tetapi sekiranya keputusan masih lagi seri maka lambungan duit syiling akan di adakan untuk menentukan pemenang bagi perlawanan tersebut.
  5. Pemain yang merima 2 kad kuning akan di gantung satu perlawanan dan juga sekiranya pasukan tersebut layak ke perlawanan seterusnya dan pemain yang merima 1 kad merah akan di gantung 1 perlawanan.
  6. Setiap perlawanan akan di adili oleh pengadil yang bertauliyah, walaubagaimanapun setiap pasukan di kehendaki menyediakan penjaga garisan sendiri, keputusan pengadil adalah muktamad.
  7. Tendangan sudut adalah di benarkan.
  8. Setiap pasukan di kehendaki menyediakan 2 pasang baju jersi yang berlainan warna dan bernombor.
  9. Pemain atau pasukan yang memulakan pergaduhan akan di batalkan penyertannya dengan serta merta.
  10. Setiap pemain tidak di benarkan bermain lebih dari 1 pasukan.
  11. Setiap pasukan boleh membuat bantahan dalam masa 15 minit selepas perlawanan dengan di sertakan ruang bantahan RM250.00 dan sekiranyabantahan tersebut tidak berjaya wang bantahan tidak akan di kembalikan.
Peraturan / syarat-syarat tersebut saya peroleh dari kiriman teman kami Nding-Rose di Gombak via Yahoo Messenger. Bagi anda yang berminat jangan lupa mendaftar di dewan Menara tanggal 23 Januari, Inga' inga' pukul 8.30 waktu setempat. Ikutilah turnamen ini pasti seru abeezz.

0 komentar:

Maulud Pemuda Menara Malaysia